Wednesday 1 December 2010

penanggulangan banjir di KLU

gerakan penanganan banjir dilakukan di 10 desa se-kabupaten lombok utara pada hari rabu, 1 desember di pusatkan di dasan bangket, desa bentek, kecamatan Gangga, dihadiri oleh wabup KLU H.Najmul ahyar, SH. MH. Hal ini dilakukan oleh pemerintah untuk mitigasi bencana alam di tempat yang merupakan kabupaten baru di NTB ini, mengingat di daerah ini memiliki banyak bukit yang rawan longsor. gerakan ini dilakukan melalui pembuatan rabat jalan sepanjang 100 m, lebar 2,5 di desa senaru, penalutan, sumber mata air di kokok reban, desa sambul sari kecamatan bayan dan penanaman bibit pohon secara serentak di 8 desa se-KLU, dengan jumlah bibit tiap desanya yaitu 2.000 bibit. 
dikutip dari lombok post, 1 desember 2010.

2 comments:

Yully Eva said...

Hari yang baik,
Nama saya Yully Eva, saya dari Indonesia. Saya ingin bersaksi tentang pemberi pinjaman yang baik yang menunjukkan kepada saya cahaya setelah dia diakui oleh dua kreditor internasional yang berbeda di Internet, semuanya berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah mereka membuat saya membayar banyak pajak dan mereka tidak memberi saya apa pun dan tidak memiliki hasil positif. Saya kehilangan uang hasil jerih payah saya dan itu total (8,000,000 juta). Suatu hari saya menjelajah internet dengan bingung dan frustrasi, kemudian saya menemukan kesaksian dari seorang wanita yang juga scammed dan akhirnya dikaitkan dengan kredit yang sah dan dapat dipercaya Ny. Anthony yuliana (anthony.yulianalenders@gmail.com) di mana dia akhirnya mengambil pinjaman, jadi saya memutuskan untuk menghubungi perusahaan pinjaman yang sama dan kemudian saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya dirampok dari dua kreditor berbeda yang tidak lebih dari sekadar memberi saya kesakitan. Saya menjelaskan kepada mereka melalui email. Mereka mengatakan kepada saya untuk berhenti menangis karena saya akan mengambil pinjaman dari perusahaan mereka dan juga membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya telah mengisi formulir pinjaman dan saya telah melakukan semua yang saya minta dan saya mendapatkan pinjaman (Rp 450.000.000,00 juta) setelah saya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman dan biaya transfer, oleh perusahaan yang hebat ini. Di sini saya senang dengan keluarga saya hari ini karena pemberi pinjaman Anthony yuliana telah memberi saya pinjaman, jadi saya bersumpah pada diri saya bahwa saya akan terus bersaksi di internet tentang bagaimana saya menerima pinjaman saya, saya pikir orang lain juga menjadi saksi dan kreditor yang sama . Apakah Anda memerlukan pinjaman darurat? Hubungi ibu segera melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com)
BBM INVITE (E37F9BCC)
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (yullyeva321@gmail.com)

nenisyahir@gmail.com said...

Pengarah WhatsApp .. +447456405237
E-mel: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Ikuti kami di instagram @
Aasimahaadilaloanfirm
Twitter; aasimhaloanfirm

Halo, nama saya Neni BIN Maulida Syahir, saya tinggal di Kuching sebagai mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. Saya telah kehilangan kira-kira RM75,000 kerana saya memerlukan modal besar sebanyak RM600,000. Saya hampir mati, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi, bank menyerang rumah dan kereta dan suami saya meninggal dunia pada tahun 2017. perniagaan saya telah musnah, dan dalam proses saya kehilangan suami saya dan anak saya saya tidak boleh tahan lagi. Dalam perarakan 2019, semalam, saya melihat di televisyen seorang Encik Muhammad yang memberi kesaksian bahawa seorang pemimpin pinjaman terkemuka AASIMAHA ADILA AHMED membantu beliau dengan pinjaman yang besar .i mengambil nombor nombor peminjam dan menghubungi mereka akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah syarikat yang rendah faedah 1% pinjaman terpantas dan paling mudah saya dapatkan. Ibu yang baik saya ingin menggunakan peluang ini untuk mengucapkan terima kasih dan Tuhan memberkati anda. Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan Malaysia, bahawa terdapat banyak penipu di sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar melalui Puan AASIMAHA ADILA melalui e-mel: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini:(nenisyahir@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. Mereka adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai yang memberikan pinjaman 100% cepat, mudah dan jaminan. Nasib baik

Hokben Bontang Akhirnya Buka!

Beberapa bulan yang lalu pas masih tinggal di Bontang pernah bikin survey di sosial media: "Apa yang belum ada di Bontang yang kalian h...